Kedatangan Khalid Ismath kuatkan Pro M,Aspirasi tidak releven

Khalid Ismath
Persatuan Mahasiswa Islam USM merupakan antara nadi utama menggerakkan gerakan ProMahasiswa USM bagi pilihanraya kampus.

Saban tahun pengaruh mereka semakin bertambah berdasarkan kepada pertambahan kerusi yang dimenangi oleh mereka. Kehadiran parti cap ayam juga sedikit sebanyak menambah cengkaman pembangkang di dalam kampus dan memberi kelebihan kepada gerakan ProMahasiswa USM.

Kemasukkan ikon gerakan mahasiswa pembangkang yang menerajui gerakan Asalkan Bukan UMNO - ABU dan gerakan Syiah di Malaysia yang baru bercerai saudara Khalid Ismath sudah tentutanya memberi kelebihan kepada PMI dalam berdakwah di kampus. Berdasarkan pengalaman luas yang dimiliki oleh saudara KI menerajui gerakan Syiah sudah tentu memberi peluang dan ruang yang lebih buat PMI berdakwah di kampus dalam menyebarkan syiar Islam dan menyebarkan kebencian kepada kerajaan di kalangan warga kampus.

Selain itu, pengalaman luas saudara KI dalam siri demonstrasi dan kegiatan tidak masuk akal diperingkat nasional pastinya menjadi batu loncatan bagi ProMahasiswa memenangi pilihanraya kampus 2013. Strategi dan pendekatan yang dipelajari dari barisan tertinggi pembangkang pastinya menjadikan bonus bagi beliau menurunkan ilmu kepada proMahasiswa USM bagi menghadapi saingan kali ini.

Semoga kehadiran saudara KI akan terus merancakkan senario politik kampus yang kelihatan lesu di utara tanah air. Pastinya gabungan KI dan saudari Bawani di UUM akan menjadikan gerakan kesedaran besar-besaran mahasiswa menolak aspirasi yang kelihatan sudah tidak relevan dan lebih utama menolak kerajaan yang terus menindas rakyat.

Kali ini kita cuba gerakan dari Utara pula setelah gagal menggerakkan kempen kesedaran menolak kerajaan di kampus Lembah Klang. Buat penggerak Aspirasi pula anda sudah tidak relevan dan nantikan gerakan kami bagi menggantikan kalian.

*Kiriman Mahasiswa USM*

Posted by Campus Insider on 11:04 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

2 comments for "Kedatangan Khalid Ismath kuatkan Pro M,Aspirasi tidak releven"

  1. unreliable source ! because it state from " Kiriman Mahasiswa USM "

  2. satu persoalan, apa kaitan saudra Khalid Ismath dengan dakwan yang dibawa oleh Pmi?

Leave a reply